5 hiba, amelyet a menedzserek is elkövetnek, ha munkaerőigény jelentkezik a területükön!


A tehetséges munkavállalók cégéhez való vonzása és hosszú távú megtartása kiemelt feladatként jelenik meg. Egy megfelelő dolgozó kiválasztásával nemcsak az újabb toborzás költségeit csökkentheti, de eredményes munkavégzésre is számíthat!




1.    Azt
gondolni: „Ez nem az én feladatom, ezért van a HR!”


Ha
Ön a menedzser, akkor igenis az Ön felelőssége ez, a HR csak azért van, hogy
megkönnyítse a folyamatot. Éppen ezért működjön együtt és legyen proaktív a
fontos információk átadásában. Ha úgy gondolja, hogy a csapatában újabb személy
felvételére van szükség, akkor időben értesítse erről a HR-t. Egy kiváló
menedzser készít egy részletes munkaleírást, így biztosítva, hogy pontosan
olyan jelöltet toborozzanak, akire szükség van.



2.    Figyelmen
kívül hagyni a vállalati kultúrát


A
menedzserek gyakran csak a jelöltek szakképzettségére és kompetenciára
fókuszálnak, ezek mentén választják ki az új munkaerőt, figyelmen kívül hagyva
azt a nehezebben megfogható attitűdöt, amelynek jelentős szerepe van a
vállalati kultúra nevelésében. A kiválasztás sokszor csak a szakértelem alapján
történik, ami könnyen képezhető különböző tréningekkel és figyelmen kívül
maradnak az olyan tényezők, mint a személyiség, felfogás, és az értékek,
amelyek szintén kiemelten fontosak a kiválasztásnál. Válasszon olyan jelöltet,
aki maximálisan passzol a vállalati kultúrába és kifejezetten jól beilleszthető
a csapatába, még akár akkor is, ha szakmailag kicsit fejleszteni kell.


3.    Képtelen
kérdések, nem megfelelő szűrés


Ahelyett,
hogy nyilvánvaló és képtelen kérdéseket tenne fel az állásinterjú alkalmával, –
mint pl.: „Hol szerezte a diplomáját?” vagy „Hány pingponglabda férne be egy buszba?”
– kérdezzen rá olyan kulcsfontosságú dolgokra, amelyek a munkához kapcsolódnak
és segítenek megérteni még inkább a jelölt személyiségét és hozzáállását. Mindig
úgy kezdje az interjút, hogy: „meséljen azokról az időkről, amikor…”. Ez
felfedi azokat a valós életben történt példákat, amelyből megtudhatja, hogyan
reagált a jelölt egy adott szituációra, problémára és hogyan oldotta azt meg.


4.    Nem
tiszteletben tartani a jelölt idejét


Ne
késsen el az interjúról, és ne tegye át más időpontra közvetlenül a beszélgetés
előtt. Ne várassa meg hosszú ideig az interjúalanyt a várószobában. Ha egy
jelölt késik az interjúról azért „fekete pont” jár, és úgy tűnik, mintha nem
tisztelné meg Önt és idejét. Így nem meglepő, hogy a jelentkezőben is negatív
benyomást kelt, ha megvárakoztatják és nem tartják
tiszteletben.


5.    Mit
tud Ön értünk tenni?


A
„Mit tud Ön értünk tenni” jellegű kérdések azt az érzést váltják ki a
jelentkezőben, hogy reménytelen a pozíció megszerzése. Egy kiváló menedzser a
jelöltben azt a képet építi ki: „Ezek vagyunk mi, ezeket a dolgokat tesszük,
ezen az úton érjük el és ezért érezzük úgy, hogy Önnek is velünk kellene
dolgoznia. Mit gondol?”



Kép: ponsulak, FreeDigitalPhotos.net

Kérdése van? Vegye fel velünk a kapcsolatot!

INFORMÁCIÓ/ CONTACT US!