Részvétel a felmérésben


Természetesen a hosszas és drága
előkészítési fázissal a fő célunk, hogy minél magasabb részvételi arányt is elérjünk.



A részvételi arány végeredményben 3 dologtól függ:


1. A szervezeten belüli bizalom
2. A kommunikáció hatékonysága
3. A felmérés hossza

1. Bizalomépítés


Olyan kultúra kiépítésére van
szükség, ahol a munkavállalók nem félnek felvállalni a véleményüket.

2. Hogyan kommunikáljunk?


Bevált dolog egy felmérést
bejelentő e-mailt küldeni az alkalmazottaknak egy linkkel, ami a kérdőívre
vezet.
Mindent meg kell magyarázni:
miért készül a felmérés, hány kérdést tartalmaz, mennyi időbe telik, stb.

3. Fogjuk rövidre a felmérést!


A Survey Monkey kutatásai azt
mutatják, hogy a kérdőívek kitöltéséhez szükséges időt 7 perc alatt kell
tartani.

A 7 perc is túl soknak tűnhet.
Kutatásuk azt is kimutatta, hogy “Minél több kérdést kérdezünk, annál
kevesebb időt töltenek a válaszadók, átlagosan egy kérdés
megválaszolásával.”
Mindig teszteljük a felmérést, ideálisan
3-4 percet kell megcélozni. Csak azt kérdezzük meg, ami feltétlenül szükséges.

Munkavállalói
elkötelezettség felmérési eredményei


A munkavállalói felmérés egyik
legfontosabb része az eredmények mindenki számára történő lekommunikálása. A
munkatársak mindig gyanakodnak, hogy milyen okok állnak a felmérés hátterében,
fontos, hogy jól kezeljük az aggodalmakat.

A munkavállalói elkötelezettségről
szóló legfrissebb jelentések szerint a vezetők 52% nem reagál a kapott
visszajelzésekre. Az eredmények értékelése és a cselekvési folyamat kidolgozása
új elvégzendő teendőkként adódik a feladatok listájához és csak húzzák-halasztják…
Miért is probléma ez?

  • Kihagyunk egy fejlődési
    lehetőséget
  • Kihagyunk egy lehetőséget a
    csapat elkötelezésére
  • Kihagyunk egy lehetőséget, hogy
    közelebb kerüljünk a csapathoz
  • Tönkretesszük csapat bizalmát a
    felmérési folyamatban


Az ideális eset, hogy az
eredmények kézhez kapása után a vezetők találkoznak csapatukkal és együtt
megvitatják az eredményeket, kidolgozzák a fejlesztési lépéseket. Annál
hatékonyabb lesz a folyamat (és könnyebb), minél jobban bevonjuk a
munkatársakat.

A következő lépéseket kell
megtenni az eredmények beérkezése után:

  1. Az alkalmazottak részvételének megköszönése
  2. Az eredmények megosztása és megmagyarázása
  3. Brainstorm ötletelés
  4. Kommunikáció és a célok nyomon követése

Névteleneknek kell lenniük?


Egy
tökéletes világban nem kellene a felméréseknek névtelennek lenniük, de a vállalatok
többségénél a munkavállalók szívesebben vesznek részt anonim módon.

Ideális
esetben a vállalati kultúra megengedi a szabad véleménynyilvánítást bármiféle
zavarkeltés és konfrontáció nélkül. Sajnos ez a valóságban nem mindig van így:
az alkalmazottak (jogosan) szkeptikusak és egy kicsit bizalmatlanok, ha valami
negatív eredményt kapnak egy felmérés során.

Bátran mondhatjuk, hogy az
anonimitás körüli aggodalmak a legfontosabb okai az alacsony válaszadási
aránynak vagy a pontatlan adatoknak.

Biztosítanunk
kell tehát, hogy a felméréseket teljesen névtelenül is el lehessen végezni, hogy
a munkavállalók stressz nélkül fejezhessék ki őszinte véleményüket a munkájukat
érintő kérdésekben.

Például
az Officevibe szoftverében a vezetők képesek arra, hogy a visszajelzésre
válaszoljanak, miközben fenntartják a munkavállaló anonimitását.

Tehát hogyan is
tudjuk növelni a részvételi arányt?
Útravaló 1: a csapat minél
magasabb szintű bevonása az egész folyamat során
Útravaló 2: a felméréseknek anonimnak kell
lenniük az őszintébb válaszok biztosítása érdekében.


Lemaradt az előző
részekről?


Az első részt ide kattintva
tekintheti meg.
A második részt ide kattintva tekintheti
meg.
Írja meg nekünk, hogy vállalata milyen
módszerekkel méri a dolgozók elégedettségét!

INFORMÁCIÓ/ CONTACT US!